2022 Yılı E- ticaret Pazar Verileri

E-ticaret hacmi pozitif yönde ilerlemeye devam ediyor

2022 yılında toplam e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre %109’luk artışla 800,7 milyar TL ye yükseldi.

Yıllara göre sipariş sayısında yükseliş

Yıllara göre sipariş sayısında yükseliş gerçekleşti.  2022 yılı içinde verilen sipariş adedi yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyon adetten 4 milyar 787 milyon adede yükseldi. Pandemi ile birlikte tüketici alışkanlıklarının değişim göstermesi bu yükselme eğiliminde etkili olmuştur.

E-Ticaretin Genel Ticaret İçindeki Payı

2021 yılında e-ticaretin genel ticaret içindeki payı %17,7 iken bu oran 2022 yılında %5 artarak %18,6 olarak gerçekleşti.

 

E-Ticaret İşletmelerine İlişkin Sayıları

2022 yıl sonu itibariyle e-ticaret faaliyetinde bulunan işletme sayısı 548.688 dir.
Bu işletmelerin sadece %2,8’i kendi web sitesine sahip bu oran 2021 yılında %2,4 seviyelerinde idi. 
Sonuç olarak ülkemizde e-ticaret faaliyetinde bulunan her 100 işletmeden 97 sinin kendi web sitesi yok.  

İşletmelerin İllere Göre Dağılımı

E-ticaret faaliyeti yürüten işletme sayısının en fazla olduğu ilimiz İstanbul’dur. (%37,7).Oldukça yüksek işletme sayısına sahip olan bu ilimizi Ankara (%8,5), İzmir (%7,1), Bursa (%4,6), Antalya (%3,4), Konya (%2,4) ve Kocaeli (%2,4) illeri takip etmektedir.

Sektörlere göre E-ticaret Hacmi

Sektör bazında e-ticaret hacmi değerlendirildiğinde beyaz eşya ve küçük ev aletleri yaklaşık 96,7 milyar TL, giyim, ayakkabı ve aksesuar 54 milyar TL, elektronik 45,9 milyar TL lik ciro oluşmuştur.

Sektör Bazında Sepet Tutarı

Sektörel olarak ortalama sepet tutarı 2022 yılında ev, bahçe, mobilya ve dekorasyonda 3.804 TL, beyaz eşya ve küçük ev aletlerinde 451 TL, giyim, ayakkabı ve aksesuar sektöründe 447 TL ve elektronikte 292 TL olarak gerçekleşmiştir.

E-Ticaret İşlemlerinin Günlere Göre Dağılımı

E-ticaret hacminin haftanın günlerine göre incelendiğinde günler arasında artış ve azalışlar olduğu ve dalgalı bir seyir izlediği görülmektedir. En yüksek hacmin %18 oranla haftanın ilk günü pazartesi olduğu izlenmiştir. En düşük hacmin ise ise %9 pay ile Pazar günü olduğu görülmüştür.

2022 Yılı E-ticaret infografisine ulaşmak için tıklayınız.

Raporu görüntülemek için tıklayınız. 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

SON EKLENEN BAŞLIKLAR

Sürdürülebilirlik ve Lojistik

Sürdürülebilirlik ve Lojistik

Sürdürülebilirlik ve Lojistik: Zorlukların Ötesinde Bir Gelecek İnşa Etmek

KEŞFET
Yapay Zekâ ve Otonom Araçlar

Yapay Zekâ ve Otonom Araçlar

Yapay zekâ ve otonom araçların lojistikteki rolü nelerdir? Yazımızda keşfedin.

KEŞFET
Dijital ikiz Teknolojisi

Dijital ikiz Teknolojisi

Dijital İkiz Teknolojisinde bizleri neler bekliyor? Yazımızda keşfedin.

KEŞFET
Pandemi Sonrası E-Ticaret

Pandemi Sonrası E-Ticaret

Pandemi sonrası e-ticaretin yükselişi ve lojistik sektörüne etkileri yazımızda keşfedin.

KEŞFET

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın