E-ticaret Lojistiğinde Dış Kaynak Kullanımı

Günümüzde e-ticaret lojistiğinde en kritik konulardan biri de tedarik zincirini doğru yönetebilmek. Özelikle müşteri memnuniyeti öneminin her geçen gün biraz daha arttığı piyasa koşullarında doğru e-ticaret lojistiği yönetimi her zamankinden daha da önemli. Bu noktada bir şirketin lojistik süreçlerini kendisinin mi yoksa bir dış kaynak üzerinden mi yöneteceği, hangisinin en doğru yol olacağına karar vermek çok kritik bir nokta haline geldi. Peki şirketler dış kaynak kullanarak ne tür avantajlar elde edebilirler? En önemlisi şirketler ne zaman dış kaynak kullanımına geçmeli? 

Dünyanın en büyük e-ticaret platformları incelendiğinde görülecektir ki bu şirketlerin birçoğu lojistik süreçlerinin bir kısmını şirket bünyesinde çözüyor, bir kısmında ise dış kaynak kullanımına yönelmektedir. Bu noktada oran şirketten şirkete değişiklik göstermekle birlikte bu oranın bazı şirketlerde %60’a %40 dış kaynak kullanımı lehine olduğu durumlar da görülmektedir. Bu kararın en temel çıktısı riski dağıtmaktır. Zira lojistik süreçlerinin yönetiminde dış kaynak kullanımı kararını verirken önemli metriklerden biri de riski dağıtmaktır.

Sertrans’ın 31 yıllık şirket tecrübesi de göstermektedir ki gerek global ölçekli birçok şirket gerekse yerel markalar lojistik süreçlerinin yönetiminde dış kaynak kullanım sıklığı günden güne artmaktadır. Ortaya çıkan bu artışın en önemli nedeni her geçen gün artan e-ticaret hacminin aynı zamanda süreç yönetiminde ortaya çıkardığı zorluklardır. Bu noktada önümüzdeki yıllarda e-ticarette dış kaynak kullanımının artacağı çok net bir şekilde görülmektedir. 

Dış kaynak kullanımın şirketlere sağlayacağı en büyük avantajlar neler? 

• Odaklanma: Doğru bir dış kaynak en değerli hazine olan zamanı, bilgiyi, personeli ve diğer bütün kaynakları en verimli oldukları alanda yani kendi ana faaliyetlerinde kullanmanıza olanak sağlar.

• Esneklik: Doğru dış kaynak kullanımı, işletmenin üzerindeki kontrol yükünü hafifleterek işletmeye esneklik kabiliyeti kazandırır.

• Maliyet: Birçok araştırma göstermektedir ki tedarik zinciri yönetiminde doğru bir dış kaynak kullanımı işletmelere %20 ile %40 maliyet avantajı sağlamaktadır.

• Öngörülebilirlik: Uzun dönemli sözleşmeler ile bugün ve yarın, karşınıza çıkabilecek maliyetleri net bir şekilde görme imkânı sağlar.

• Bilişim Teknolojileri: Doğru bir dış kaynak, gelişmiş BT altyapısı ile her türlü ihtiyacı karşılayabilecek güce sahiptir.

• Risk Yönetimi: Yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durumda sistem tamamen işlevsiz hale gelebilir. Bu anlamda dış kaynak kullanımı şirketlerin üzerindeki bu riski azaltır.

• Hız: Tedarik zinciri yönetiminde doğru iş ortağını seçtiğinizde hızınız artar.

• Müşteri Memnuniyeti: Tecrübeli bir dış kaynak servis seviyenizde ciddi iyileştirmeleri beraberinde getirir ve bu da size müşteri memnuniyeti olarak geri döner.

Tüm bu avantajlara rağmen e-ticaret lojistiğinde dış kaynak kullanımı hiçbir zaman kolay bir karar olamamıştır. Bu noktada doğru iş ortağı seçimi çok kritik öneme sahiptir. Doğru iş ortağı seçiminde ise tecrübe en önemli unsur. Zira gerekli tecrübeye ve altyapıya sahip olmayan bir iş ortağı ile çalışmak size faydadan çok zarar getirebilir. 

Peki dış kaynak kullanımında doğru zaman ne zaman? 

• Büyüme Arzun Arttığında: E- ticarette büyümenin en önemli unsurlarından biri de doğru tedarik zinciri yönetimi ortaya koyabilmektir. Bu nedenle doğru dış kaynak size büyümede destek olur.

• Yatırım Olanakların Sınırlıysa: Tedarik zinciri yönetimi altyapısı kurmak hiçbir zaman ucuz bir iş olamadı. Kısıtlı kaynağın varsa kaynakları doğru kullanmak çok kritik.

• Hız Sorunu Yaşıyorsan: E-ticarette en temel müşteri beklentisi her ortamda hızlı çözüm üretmektir. Bu konuda doğru dış kaynak önemli avantajlar sağlayacaktır.

• Riski Azaltmak İstiyorsan: Tüm lojistik süreçlerini tek bir çatı altında yönetmek bazı riskleri de beraberinde getirir. Bu riskleri azaltmanın bir yolu da dış kaynak kullanımıdır.

• Müşteri Şikâyetlerin Arttıysa: Özelikle müşteri taleplerini yönetme noktasında sıkıntı yaşıyorsan lojistik süreçlerinde sıkıntılar beraberinde gelebilir.

• Yeni Pazara Girerken: Yeni bir pazara girerken tedarik zinciri yönetiminin her zamankinden daha doğru yönetilmesi gerekir.

• Uzmanlık Gerektiğinde: E-ticaret lojistiği her zaman büyük bir tecrübe ve uzmanlık gerektirir ve sanıldığının aksine ciddi bir bilgi birikimi gerektirir.

• Maliyetlerini Yönetmekte Zorluk Yaşıyorsan: Maliyet yönetimi şirketlerin her zaman en önemli konusu olmuştur. Doğru bir iş ortağı şirketlere e-ticaret lojistiği alanında ciddi avantajlar sağlayabilir.

Sonuç olarak doğru lojistik süreci yönetimi e-ticaret alanında büyümek isteyen şirketler için en kritik konuların başında gelmektedir. Bu konuda doğru tercih hiçbir zaman kolay olmamakla birlikte bu alanda kendini geliştirmiş ulusal ve uluslarasın şirketlere uzun zamandır hizmet veren şirketlerle çalışmak en doğru yol olabilir.

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın