E-ticaret Lojistiğinde Yeni Trendler ve Uygulamalar

2020 yılı ve sonrası, e-ticaret için birçok zorluğu beraberinde getirecek. Çin e-ticaretinin patlaması, düzenleme kısıtlamalarının artması, daha büyük yerel rekabet, yeni ticari aktörler ve koronavirüs sonrası değişen normallerle gibi bir dizi sebeple birlikte e-ticaret lojistiğinde de yeni eğilimler ortaya çıkmaya başlıyor. 

İşte sizin için öne çıkardığımız iki önemli yaklaşım:

Sosyal Pazarlamanın Pekiştiricisi Olarak Eko Lojistik

Sosyal pazarlamanın markalar arasındaki popülerliği gittikçe artıyor. Markaların çoğu vizyonlarında eşitlik, sürdürülebilirlik ve sosyal adalet gibi önemli konulara yer vermeye başladı bile. Bu süreçte e-ticaret mağazaları için sürdürülebilirliğin tüketiciler için önemli bir değer olduğu ve 'eko' lojistiğin yatırımlarında mantıklı olmaya başladığı açıktır.

Greenpeace'e göre ulaşım sektörünün kirletici emisyonların yaklaşık %10'unu oluşturduğunu biliyor muydunuz? Bu nedenle, gittikçe daha fazla e-ticaret mağazası, çevre dostu lojistik sağlayıcılarının kullanımı ve sürdürülebilir ambalaj üzeri yatırım yapmaya başlıyor.

Önümüzdeki yıllarda çevreyi kucaklamak e-ticaret mağazaları için önemli olacak ve en talepkar tüketicileri rahatlatmak için müfredatlarına “yeşil” koymaya başlayacaklar. 

E-Ticaret Lojistik Sağlayıcıları için Dijitalleşme ve Otomasyon

İnsanlar rekabet dünyasında kazanmak isteyen her şirketin dijitalleşmesi ve otomasyonu kullanması gerektiğini söylüyor ancak her şey bu kadar basit değil! Her çalışanın masası için bir PC satın almak, paket takibi sağlamak, kurumsal web sitesi işlevselliğini genişletmek ve verileri daha hızlı hesaplayacak kurumsal yazılım yüklemek yeterli değildir.

Her gün daha fazla yeni teknoloji icat edilirken, bir lojistik şirketinin rakiplerinden önce bu teknolojilere ayak uydurması ve trendleri takip etmesi son derece önemlidir. 

Ayrıca büyük veri teknolojilerini kullanma fırsatı da vardır. Bu alanda gittikçe daha fazla çözümün olması şirketlerin hizmetlerini daha hızlı ve daha rahat hale getirmek için uygulayabilmeleri anlamına geliyor. Teslim edilen mal sayısındaki artışla birlikte, gerekli verileri toplamak ve gerçek zamanlı olarak analiz etmek zorlaşırken, büyük veriyi kullanan şirketlerin bu zorlukların üstesinden gelebildiği çok açık. 

Bugün, e-ticaret ve lojistik için listelediğimiz dijital eğilimleri gözlemleyebiliriz: 

  • Nakit ve cüzdan kullanımının azalması ve mobil cihazlar gibi daha rahat dijital ödeme yöntemleri için destek,
  • Özel yazılımlarla piyasa davranışını tahmin etme,
  • Sizden ne istediklerini anlamak için bir istemci veri tabanı ve özel yazılım kullanma,
  • Mobil entegrasyon ve küçük ekranlı cihazların gücünü kullanma,
  • Teslimat sürecinin otomasyonunu mümkün olan her noktada sağlama.

E-ticaret lojistiğinde işler her geçen gün daha zorlaşıyor bu nedenle doğru hizmet sağlayıcı seçimi her zamankinden daha kritik hale geldi. Doğru tercih için kriterleri tecrübe, yetkin insan kaynakları ve güçlü IT altyapısı olarak sıralayabiliriz. 

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın