Lojistik Sektöründe Dijitalleşme Etkileri

Dijital dönüşüm, tüm sektörlerde olduğu gibi lojistik sektörünün de en önemli konularından birisidir. Yapay zeka ile değerlenmiş robotlar ve yazılımlar, ulaşımda drone kullanımı gibi yeni lojistik sahaların oluşması şirketleri yeni yazılımlara yöneltir. Ayrıca fiziksel nesnelerin birbiriyle bağlantılı olduğu nesnelerin interneti adı verilen IOT uygulamaları, bulut teknolojisi ve benzerleri, tamamen dijital ortamda yönetim sağlayan bir şirket tasarımı demektir. Bu durum, konvansiyonel olarak verilen lojistik hizmetlerini de dijitalleştirmeye yöneltir. Küresel alanda para birimi değişimlerinden etkilenmeyen blockchain gibi uygulamalar, daha fazla dikkat çeker hale gelerek şirketleri dijital düşünmeye zorlar ve bu da şirketlerin, küresel rekabet ortamında daha güncel otomasyon sistemleri ile tanışmasını sağlar. Lojistik firmaları, teknolojiye adapte oldukça sektörde güncel kalırken hızlı değişim sağlayarak dönüşüme öncülük edebilir.

Lojistikte Dijitalleşme Nedir?

Lojistik sektörü, reel zamanlı verilere dayalı olarak çalışan dinamik bir sektördür. Bu nedenle iş akışını optimize etmenin yolu, tamamen teknolojik kolaylıkları kullanmaya başlamaktan geçer. Özellikle, nesnelerin interneti yolu ile büyük veri sahadan ve taşıtlardan çekilerek uygulamaya dökülebilir. Lojistikte dijitalleşme bir bakıma yapay zekanın birebir kullanılmasından geçer. Lojistik sektöründe dijitalleşme, ürünün nihai tüketiciye ulaşımındaki ara bölümlerin sadeleştirilmesi, mesafelerin kısaltılması ve ulaşımın tam ve etkin biçimde sağlanması olarak detaylandırılabilir. Hizmet sektörünün bir kolu olan lojistikte dijitalleşme, müşteri memnuniyetinin aşamalarından biri olarak sektörün karşısına çıkar.

Tüm bu otomasyon sistemleri içine bilgisayar, akıllı telefon, tablet gibi akıllı cihaz penetrasyonu dahildir. Bu nedenle lojistik firmaları, sadece bir platform üzerinden dijitalleşmeyi düşünerek değil dijitalleşme sürecinin tüm kollarını ve aşamalarını değerlendirerek hizmeti sınırsız şekilde sunmanın güvenini müşterisine sağlamalıdır. Lojistik şirketleri, kendinden hareketli araçlar gibi robotik uygulamalar ile depolama maliyetini minimize ederek insan işgücünü daha verimli alanlara kaydırabilir. Ayrıca, lojistikte dijitalleşme, nesnelerin interneti, tedarik zinciri ve kalite kontrol süreçlerini etkin uygulamalara bağlar.

Dijitalleşmenin Lojistik Süreçlere Etkisi

Dijitalleşme, CRM kısaltması ile bilinen “Customer Relationship Management” (Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulaması, online uygulamalar ve aplikasyonlar ile lojistik sektörünün dijitalleşme yolunda en büyük yardımcıları arasındadır. Daha somut bir örnek vermek gerekirse dijitalleşmenin yardımcı etkileri arasında, yolda giden bir ağır taşıt şoförünün henüz görüş açısında olmayan kazaların ya da yol çalışmalarının bilgisi doğrudan kendisine iletilebilir. E-ticaret ile satın aldığı ürünün kargo takibi müşteri tarafından yapılabilir. Dijitalleşme, sadece hizmet anında değil, hizmet sonrasında da müşterinin deneyimlerini aktarabileceği sosyal medya kanalları ile birebir iletişim halinde olarak müşteri memnuniyetini ve sadakatini optimize edecek şekilde kurgulanabilir. Böylelikle lojistik sektöründeki dijitalleşme, sadece birebir satın alım - müşteriye ulaştırma adımında değil, daha büyük montanlı lojistik hizmetlerinde de önem kazanmış olur.

Otomasyon sistemleri, makinelerde operasyonel verimliliği artırmak amacıyla veri odaklı yazılımları kullanır, paket etiketlemeyi geliştirir ve depo sınıflandırılmasını sağlar. Robotik kodlamalar, aynı anda birkaç işi birden yapacak şekilde tasarlandığı için lojistik endüstrisindeki uygulamaları daha verimli ve hızlı hale getirir. Büyük alışveriş sitelerinin depolarında çalışan robotlar, insan gücüyle yapılamayacak birçok işi otonom bir uygulama ile yapabilir. Üstelik robotlar, insan komutlarından bağımsız şekilde hareket ederek tüm görevleri tamamlayacak kapasitededir. Aynı şekilde giyilebilir teknolojiler, depo sipariş toplama süreçlerine destek olarak insan hatalarının oluşma riskini minimuma indirir. Bu durum müşteri, işveren ve çalışan memnuniyetini yükselten bir hizmettir. Drone uygulamaları, lojistik endüstrisi için umut vaat eden birçok özelliğe sahiptir. Yoğun nüfuslu, yapılaşmanın fazla olduğu şehirlerde lojistik operasyonların belirtilen zamanlarda tamamlanması için önemli bir görev üstlenen drone’lar da lojistik hizmetinde müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye taşır.

Müşteri Faydası

Nihai müşteri için önemli olan nokta, satın aldığı ürünün ona kısa sürede ulaşıp ulaşmadığıdır. Genellikle her müşteri öncelikli olmak ister, ürününe en kısa sürede ulaşmayı arzu eder. Lojistik firmalarının belirttiği ulaşım tarihleri, kimi zaman satın alma sürecinde hem müşteride hem de iş sahibinde olumsuz etki yaratabilir. Bu nedenle lojistik firmalarının, müşterileri için en optimize hizmeti vaat etmeleri çok büyük önem taşır. Sadece lojistikteki süre genişliği online satın almayı etkiliyorsa bu hem e-ticaret firması hem de lojistik firması için olumsuz sonuçlar oluşturabilir. Bu nedenle, kullanılacak her dijital süreç yönetimi ve otomasyon, müşterinin faydasına olacaktır.

Sertrans Logistics müşteri memnuniyetini hizmetinin öncül aşaması olarak görür. Sürekli takip ettiği teknolojik gelişmeleri, tecrübeli lojistik ekibiyle en iyi hizmeti sağlamak için kullanır.

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın