Sertrans Blog - Lojistikte Operasyonel Tecrübenin Markanıza Kazandıracakları

Lojistik; bir ürünün ilk üreticiden son tüketiciye ulaşana kadarki döngüyü tanımlar. Bu tanımın içinde depolama, gümrükleme, paketleme, sevkiyat gibi tüm süreçler yer alır. Sahip olduğu tecrübe ve birikim sayesinde lojistik firmaları, markanıza ya da sizlere özel çözümler de üretebilirler. Tüm bahsettiğimiz bu süreçlere hakim, alanında uzmanlaşmış bir iş ortağı ile çalışmak size pek çok avantaj sağlar, gelin bu başlıkları birlikte inceleyelim.

1. İşletme Lojistiği: Rekabet Gücü

Geçmişten bugüne lojistik taleplerde çeşitli değişimler yaşandı. Oyun kurucular artık nihai tüketiciler. Tüketici beklentileri odağında oyununuzu kurmak durumundasınız. Aksi halde oyun dışında kalmanız an meselesi! Bu nedenle rekabette önde olmak istiyorsanız tüm iş yapış modelinizi müşteri beklentisine uygun şekilde kurgulamak durumundasınız. Tabii bu beklentiyi doğru şekilde kurgulamak ve rekabette önde olmak istiyorsanız sağlam bir iş ortağı ile yola çıkmanız önemli. 

2. Kaybı Önleme

Yapılan birçok araştırma bizlere göstermektedir ki; bir malın taşımasında yaşanan bir günlük gecikme o malın ticaretinden %1 daralma demek. Aynı şekilde malların tesliminde bir günlük gecikme o ülkenin zamana dayalı ürün ihracatında %7 azalma ortaya çıkartıyor. Bir de tabii işin maliyet tarafı var, herhangi bir malın lojistik maliyetinde yaşanabilecek %10’luk bir artış o malın ticaretinde %20 daralma anlamına geliyor. Bu yüzden doğru lojistik yönetimi olası kayıpları önleme noktasında kritik öneme sahip. Bu kayıpları önlemenin şartı da tecrübeli lojistik iş ortağı ile yola devam etmeniz.

3. Güvenilir Müşteri Deneyimi

Lojistik şirketleri bir taraftan kendi müşterilerini memnun etmeye çalışırlarken, diğer taraftan da hizmet verdiği markanın da müşterisini memnun etmek durumundadır.  E-ticaret lojistiği hizmetini ele alacak olursak; nihai tüketici bu alışverişten memnun olduğunda tekrar gelmeleri ve bu deneyimi de etrafındaki tüketicilerle paylaşması muhtemeldir. Müşteriler, günün sonunda iyi bir alışveriş deneyimine sahip olmak isterler. İtina ile sarılmış bir paket, hasarsız ve hızlı bir gönderi ile sonuçlanan alışveriş, bir sonraki alışverişin de habercisidir. 

Ürünleri geliştirirken veya gönderirken neler yaşadığınızı onlarla paylaşmak zorunda değilsiniz ancak öngörülen zaman dilimi içinde ihtiyaç duyduklarını alabildiklerinden emin olun.

Sonuç olarak;

İş lojistiği, işletmenizin piyasadaki rakiplerden farklı olmasını sağlamanın en iyi yoludur. Operasyonlarınızın sorunsuz çalışmasını ve müşterilerinizin olağanüstü bir deneyim kazanmasını garanti eder. Rakiplerden farklılaşmak için de lojistik sektöründe tecrübeli bir partnerle çalışmak hayati önem taşır.

|
close
Angebot einholen

Folgen Sie uns .

done
clear

Startseite
done
clear
close

Login zum Portal Angebot einholen