Sertrans Blog – E-Ticaret Pazarlarında Büyümek İsteyen KOBİ'ler Neler Yapmalı?

COVID-19 salgını, kısıtlamalar ve kapanmalar nedeniyle tüm dünyadaki KOBİ’lere büyük zorluklar getirmiş bulunuyor. İşletmelerin hayatta kalmak ve büyümek için “yeni normale” uyum sağlaması, çevrimiçi perakende ve çok kanallı satışlara geçiş yapması gerekiyor. Türkiye, geleneksel olarak yüksek KOBİ işletme oranına sahip ülkeler arasında yer alıyor. E-ticaretin yükselişi, KOBİ’lerin dijitalleşme ve dolayısıyla lojistik seçenekleri hakkında daha akıllı stratejiler benimsemesini gerektiriyor.

2020'de dünya genelindeki ticarette %29'luk büyüme oranına sahip Türkiye’de 65,8 milyon internet kullanıcısının olması, e-ticaret yoluyla ulaşılabilecek kitlenin büyüklüğünü ortaya koyuyor. 2020 yılında Türkiye nüfusunun %40'ının en az bir ürünü internetten satın almış olması ise KOBİ işletmeleri için hedef kitlenin büyüklüğünü daha net görmemizi sağlıyor. E-ticaret kanalında başarılı operasyonlar yürütmenin yolu da sosyal medyayı doğru kullanmaktan geçiyor.

Sosyal medya görünürlüğünü güçlendirerek organik şekilde daha fazla hayran ve takipçi kazanmak için sosyal medya profillerini optimize etmek, hashtag'ler kullanmak, yarışma ve çekilişler düzenlemek ve dikkat çekici içerikler üretmek gerekiyor. Sosyal medyada var olmak ve doğru stratejiler kullanmak, KOBİ’lerin marka imajının da güçlenmesini sağlıyor. Sosyal medya marka yönetimini doğru bir şekilde gerçekleştirmenin yolu ise marka kimliğini doğru yansıtmaktan, görsel araçları zenginleştirmekten, pazarlama kişilikleri geliştirmekten ve marka sesi oluşturmaktan geçiyor.

E-ticaret bilgi platformunda gösterilen istatistiklere göre, e-ticaret şirketlerinin sadece %23'ü kendi web sayfalarından gönderim yapıyor. İndirimli teslimat sözleşmeleri ve büyük pazar yerlerinin paydaşlarla olan anlaşmaları, web sitesi yerine bu stratejiyi kullanmayı cazip kılıyor. KOBİ’lerin hangi kanalı veya kanalları seçmesi gerektiği, işletmelerin yetenek, kapasite ve hedeflerini iyi bir şekilde analiz etmekten geçiyor.

Web sitesi ve e-ticaret pazar yerlerine ek olarak KOBİ’lerin satış yapabilecekleri sosyal medya kanalları da bulunuyor. 2.8 milyar aktif kullanıcısı olan Facebook Shop en popüler seçenekler arasında yer alırken onu Instagram ve Twitter gibi sosyal medya kanalları takip ediyor. Sosyal medya platformları yenilendikçe ve güncellendikçe KOBİ’lerin e-ticaret pazarında var olma formları da çeşitleniyor. Ancak kanal ne olursa olsun, etkili ve verimli e-ticaret operasyonları, müşteriyi doğru anlamaktan ve segmente etmekten geçiyor.

Hedef kitleyi doğru analiz ettikten sonra kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak ve müşteri havuzunu genişletmek için KOBİ’lerin kullanabilecekleri çeşitli araçlar bulunuyor. İçerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, SEO optimizasyonu ve e-posta pazarlaması gibi araçlar, hedef kitleye ulaşmayı ve genişletmeyi sağlayan en popüler seçenekler arasında yer alıyor.

KOBİ firmaları için müşterilere ulaşmak kadar kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak da önemli. Yapılan araştırmalara göre müşteriler kişiselleştirilmiş veya özel bir ürün için %20 daha fazla ödemeye razı oluyorlar. Kişiselleştirilmiş deneyim için ise veriye dayalı kampanya modelleri kurgulamak gerekiyor. Reklam yönetiminde görünürlüğü artıracak Google AdWords gibi platformlardan yararlanmak, sosyal medya reklamları yapmak, çekiliş düzenlemek, el ilanı ve broşür dağıtmak, e-posta pazarlamasından yararlanmak en etkili stratejiler arasında yer alıyor.

Sektörü ne olursa olsun, çevrimiçi ortamda faaliyet gösteren tüm KOBİ’lerin gelişmesi ve başarılı olması için lojistiğin iyi planlanması ve yürütülmesi gerekiyor. Müşterinin siparişini tamamladığı andan itibaren ürünün eline geçmesine kadar olan lojistik süreçleri kapsamındaki en ufak bir aksaklık tüm rekabet şansını kaybetmenize neden olabiliyor. E-ticaret operasyonlarının verimli ve hızlı olması için etkin olarak lojistik teknolojilerini uygulayan, gerekli kaynakları kullanan ve sektördeki deneyimli uzmanların birikimini aktaran lojistik hizmet sağlayıcılardan yararlanmak gerekiyor.

Lojistik kapasitesi yüksek, müşteri memnuniyeti odaklı, istikrarlı operasyon yeteneklerine sahip ve repütasyonu bilinen bir e-lojistik partnerle çalışmak; KOBİ’lerin e-ticaret pazarında öne çıkmalarını sağlıyor. Doğru seçilmiş bir e-ticaret lojistik partneri; lojistik maliyetleri avantajı, uzmanlığa erişim, hızlı lojistik süreçleri, temel yetkinliklere odaklanma, artan müşteri memnuniyeti ve işin büyümesi gibi avantajlar sağlıyor. E-lojistik faaliyetleri için doğru partnerle çalışan KOBİ işletmeleri, e-ticaret operasyonlarının her aşamasında işine değer katıyor.

Biz de Sertrans Logistics olarak KOBİ’lerin e-ticaret pazarında büyümelerine ve gelişmelerine yardımcı olabilecek tüm stratejileri bu ayki sayımızda özetledik. Hazırsanız KOBİ işletmelerini e-ticaret pazarında bir adım öne geçirecek çalışmalara göz atalım.

Rehberi Görüntülemek İçin Tıklayın.

|
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın