E-Lojistikte Hızın Önemi

Günümüz dünyasında e-ticaret lojistiğinde en önemli kavramın “hız” olduğunu söylememize gerek yok derken pandemi süreci her şeyi alt üst etti. Artık hız konusu gerekliliğin de ötesine geçerek çok daha farklı bir boyuta ulaştı. Pandemi sonrasında olağanüstü artan e-ticaret hacminin, lojistik süreçlerinde sıkıntı yarattığını söylemek çok yanlış bir ifade olmaz. Birçok marka, oluşan bu olağan dışı talebe karşılık verecek altyapıya sahip olmadıkları için hız konusunda ciddi sıkıntı yaşadı. Satışlar arttı belki ama artan satışlar kadar geciken ürün teslimatları nedeniyle mutsuz müşteri sayısında da gözle görülen artışlar oldu. Günün sonunda hız düşünce mutsuz müşteri sayısı yükseldi.

Eğer e-ticaret alanında kendinize yer açmak istiyorsanız hızlı olmak durumundasınız. Geçmişte yapılan araştırmalar, hızlı alışverişin çevrimiçi alışveriş yapan kullanıcılar için en önemli kavramlardan biri olduğunu göstermiştir. Son zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre ankete katılan çevrimiçi alışveriş yapanların %63'ünün siparişten sonraki üç gün içinde teslimat beklediğini göstermektedir. Daha fazlası onlar için kötü bir deneyimdir ve yeniden alımın önündeki en büyük engellerden biridir. Kendilerini bu dünyada bulan e-ticaret işletmelerinin artık hızın daha önemli olduğunu bilmesi gerekiyor. Sürekli olarak üç gün (veya daha hızlı) yerine getirme kolayca gerçekleştirilemez ve bu yüce hedefe ulaşabilecek bir tedarik zinciri gerektirir.

Doğru yürütme, tedarik zinciri yönetimi için esastır ancak bunu tamamen benimsemek de bir noktada hızı feda edebilir. Artan hız talebini telafi etmek için şirketler her geçen gün, hızı artıran ve neredeyse mükemmel doğruluk sağlayan 3PL hizmetlerle depo ağını ve taşıma kapasitesini artırarak kendi müşterilerine yenilikçi ve özelleştirilmiş çözümler sunmaktadırlar. Tabi bunu yapabilmek çoğu zaman çok kolay olmuyor. Zira doğru işleyen bir yapı kurabilmek ciddi bir deneyim ve kaliteli bir insan kaynakları ile mümkün olabilmektedir. Doğru insan kaynağını oluşturmak görece kolay olsa da bu insan kaynağı deneyim ile harmanlanmadığı zaman ortaya çok doğru bir yapı çıkması ne yazık ki çok mümkün olmuyor.

Sonuç olarak hız, e-ticaretin olmazsa olmazı olduğu için başarılı bir e-ticaret lojistiği altyapı sağlayıcısı için de en önemli KPI noktasına gelmiş durumdadır. Müşterinin siparişini tamamladığı andan itibaren başlayan amansız yarış esnasında ortaya çıkabilecek en ufak bir aksaklık sizin tüm yarışları kaybetmenize neden olması içten bile değil. Bu nedenle başarılı bir e-ticaret operasyonu için lojistik hizmet sağlayıcısı ile çalışmanız artık her zamankinden daha kritik hale geldi. Yüksek adetlerde iş yapmaya alışmış altyapı, peak dönemlerde hızlı çözüm üretme kasları gelişmiş iş yapma tarzı, yetişmiş insan kaynağı ve 10 yıllık e-ticaret lojistiği tecrübesiyle Sertrans e-ticaret alanında size hizmet sunmaya hazır.

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın