Perakende Dünyasına Yön Verecek 2021 Trendleri

Her açıdan zorlayıcı bir yılı geride bıraktık. Özellikle 2020’nin ikinci yarısından itibaren bilim dünyasında yaşanan gelişmeler COVID-19 salgınıyla mücadele için önemli sonuçları ortaya çıkardı ancak zorlukla biraz daha devam edecek.

Pandeminin etkisiyle küresel ticarette bir süredir devam eden dönüşüm daha da hızlandı ve artık tarihin en büyük değişim süresini yaşıyoruz. Dönüşüm süreci pandemi sonrasında da devam edecek gibi gözüküyor. Bu dönüşüme uyum sağlayabilen markalar için yeni bir sayfa açılırken; trendleri takip etmeyen ve müşteri ihtiyaçlarına doğru çözümler yaratamayan markaların yol haritalarını da gözden geçirmesi gerekiyor. Artık tüketiciler her alanda merkez konumda ve tüm süreçler tüketici beklentisine uygun olarak dizayn edilmek durumunda.

Pandemi sürecinde bazı sektörler üzerinde yıkıcı bir etki görülürken, e-ticaretin durdurulamayan bir yükselişte olduğunu görüyoruz.2019 yılının ilk yarısında %8,4 olan e-ticaretin genel ticaret içindeki oranı 2020’nin ilk yarısında %14,2’ye yükseldi. Aynı zamanda 2015-2019 arasında %35 büyüyen e-ticaret pazarı; 2020’nin ilk 6 ayında bir önceki yıla kıyasla %64 artış göstererek 91,7 milyar TL’ye ulaştı.

Hızın artık çok daha önemli olduğu bir süreç yaşanıyor. Tabiri caiz ise hız artık her şey. Ticarette hız en önemli KPI halini alıyor ve rapid commerce (r-commerce) kavramını konuşmaya başlıyoruz. 

Dijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte; hız, verimlilik ve sürdürülebilirlik kavramları da oldukça önem kazanıyor. Bu dijital dönüşüm sonucunda tüketiciler ile markalar, markalar ile üreticiler, üreticiler ile tedarikçiler arasındaki bağlar da güçleniyor. Küresel ticaretteki bu dönüşüme uyum sağlamak ürün ya da hizmeti satmakla sınırlı bir anlayıştan uzaklaşıp; üreticiler, markalar ve tüketiciler arasındaki ilişkiye ve beklentiye uygun bir hizmet yaklaşımını benimsemekten geçiyor. Biz bu dönüşüme B4B4C adını verdik. Lojistik dünyası için yeni bir yaklaşım olan B4B4C’de artık tüketiciler, lojistik süreçlerinde merkez konuma gelecek ve tüm lojistik süreçleri tüketici beklentisine göre dizayn edilecek. Yani yeni dönemde B2B veya B2C yok, B4B4C var!

Sertrans Logistics olarak pandemi ile tüketici alışkanlıklarındaki önemli değişiklikler ve bu değişikliklerin ortaya çıkaracağı yeni trendleri bu ayki rehberimizde sizin için derledik.

Rehberi Görüntülemek İçin Tıklayın.

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın