Perakende Lojistiği

Üretilen ürünün son tüketiciye sunulduğu perakende sektörü, doğası gereği çok sayıda kişiye temas eder. Hem sektörün sayısal büyüklüğü hem de mal, hizmet akışındaki yoğunluk nedeniyle perakende alanı, dinamik, yeniliklere açık ve sürekli dönüşüm içindedir. Dünya ekonomisinden daha yavaş büyüse de devasa küresel hacmi nedeniyle, ticari alanda oldukça önemli bir yer sahibi olan perakende sektörünün, 2019 yılı itibarıyla 25 trilyon dolar büyüklüğüne ulaştığı tahmin edilir. Perakende sektöründe yaşanan dönüşüm, perakende lojistiğinin de sürekli güncellenen, taleplere göre şekillenen ve çözüm üretilmesi gereken bir faaliyet alanı olmasına neden olur. Türkiye’nin nüfus yoğunluğu, genç nüfus oranı ve ticaret kapasitesi göz önüne alındığında, perakende lojistiği ve perakendeciliğin de Türkiye ekonomisindeki önemi daha kolay anlaşılabilir. Oldukça zorlu operasyonlardan oluşan perakende lojistiği nedir öğrenmek, daha yakından tanımak isterseniz, öncelikle perakendeciliğin tedarik zincirine hakim olmalısınız.


Perakende Lojistiği Aşamaları

 Ülke ekonomisinin kalbi olarak görülen perakendecilik, dağıtım sürecinin son aşamasını işaret eder. Konvansiyonel perakende, mağazadan son tüketiciye ürün satışının adıdır. Bu bağlamda, depo elemanlarından satış sorumlularına, mağaza görevlilerinden sevkiyat yöneticilerine kadar çok sayıda çalışan zincir ekip olarak görev alır. Buna ek olarak, mağazasız perakendecilik de vardır. Gönüllü zincirler, perakende kooperatifleri, perakendeci gruplar üzerinden mağazasız satışlar yapılır, bu operasyon sisteminde ise ekipler, ekip yöneticileri, bölge sorumluları, hiyerarşik düzende operasyonların tamamlanmasına yardımcı olur. Tüm sistemlerde, perakende işletmeler çeşitlendikçe, satıştaki ürün sayısı arttıkça perakende lojistiği de zorlaşır. Perakende lojistiği aşamaları, hazır parçaların nakledilmesinden, tüketim noktasına gelene kadarki her aşamayı kapsar. Tüm bu hizmetlerin hayata geçirilmesi, ileri ve ters yönlü akışın gerçekleştirilmesi, ürünlerin depolanması, kontrol edilmesi ve planlanması, perakende lojistiği kapsamının içindedir.


Planlamanın ve Sistemli Yapının Önemi

Gerçekleştirilen her operasyonun daha verimli, hızlı ve etkin hayata geçirilme çabası, perakende lojistiği ile teknoloji ve bilişim alanındaki yeniliklerin iç içe geçmesine zemin hazırlamıştır. Sürekli yüksek miktarda ürünün girip çıktığı, artan rağbet nedeniyle ani taleplerin görüldüğü, bayilik sistemleri nedeniyle karmaşık rotaların kullanıldığı perakende lojistiğinde, farklı ürünlerin bir arada sunulma gerekliliği de yeni bir zorluğun kapısını aralar. Dolayısıyla, mağazalarda reyonların planlaması, depoda ürünler için uygun koşulların sağlanması, envanter oluşturulması, etiketleme, elleçleme, stok kontrolü, giren ve çıkan ürünler süreçlerinin işleyişi için iyi planlama ve sistemli organizasyon şarttır. Öyle ki, ürünler ne kadar iyi ve çeşitli olursa olsun, çok sayıda nihai tüketici girdiği mağazada stok sorunu yaşar veya aldığı ürünün depolama şartları nedeniyle zarar gördüğünden şikayet ederse, mağazanın başarılı olduğundan söz etmek imkansızdır. Yapılan çalışmalara göre, perakendeciler stok sorunu yaşadıkları durumların %43’ünde satış kaybı yaşadıklarını belirtir. Bu sorunları yaşamamak için perakende alanında hizmet veren firmaların, doğru lojistik ve taşımacılık partnerleri ile yol alması gerekir.

Sertrans Logistics, hız ve maliyet avantajı sağlayan perakende çözümleriyle, 30 yılı aşkın süredir lojistik ve transfer ihtiyaçlarına yanıt verir. Perakende alanında deneyim kazanmış uzman kadrosu ve yenilikçi çalışma anlayışıyla operasyonel iş akışlarını kolaylaştırır. Sertrans Logistics, taşımacılık alanında sahip olduğu %99.9 hasarsızlık oranı, zamanında teslim garantisi, online takip ve SMS ile bilgilendirme olanakları sayesinde perakende alanının gereksinimlerini karşılar. Sertrans Logistics’in anlık talep artışlarına hızla yanıt verebilen teknik altyapısı, stok kontrolünde binde birlik hata payı oranı da mağazacılıkta avantaj kazandırır. Siz de depolama, taşımacılık, antrepo ve RFID teknolojisi ile ürün takibi gibi birçok farklı perakende çözümüne Sertrans Logistics tecrübesi ile ulaşabilirsin.

SON EKLENEN BAŞLIKLAR

Almanya dış ticaret pazarını keşfet

Almanya dış ticaret pazarını keşfet

Almanya dış ticaret pazarını derinlemesine keşfedin. Fırsatlar ve ipuçları yazımızda.

KEŞFET
Ağustos Ayı Dış Ticaret Verileri

Ağustos Ayı Dış Ticaret Verileri

2023 Ağustos ayı dış ticaret verileri karşılaştırmamızı yazımızda inceleyebilirsiniz.

KEŞFET
Temmuz Ayı Dış Ticaret Verileri

Temmuz Ayı Dış Ticaret Verileri

2023 Temmuz ayı dış ticaret verileri karşılaştırmamızı yazımızda inceleyebilirsiniz.

KEŞFET
Sürdürülebilir Lojistik Yaklaşımı

Sürdürülebilir Lojistik Yaklaşımı

Sürdürülebilir Lojistik yaklaşımları son yıllarda sıklıkla konuşuluyor. Detaylar yazımızda

KEŞFET

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET

SERTRANS PORT

Sertrans Port’a üye olarak; 30 yılı aşkın süredir global ve yerel markaların bir numaralı tercihi olan Sertrans Logistisc’in gücünden faydalanacak ve yük arama derdine son vereceksin.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın